شنبه 08 ارديبهشت 1403 - Sat 27 Apr 2024
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا

  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران

  • حجاب، مسیر مصلحت جامعه

  • واکاوی ظرفیت‌های معدنی ایران و عربستان

  • ماجرای کشف یک نیروی به درد بخور توسط حسن باقری

  • نفوذ ایران در منطقه غرب آسیا به کاخ سفید هشدار داد

  • روحانی و ربیعی مخالف کاندیداتوری خاتمی بودند

  • جزییات حراج بعدی شمش طلا

  • خبر خوش وزیر کار برای کارگران

  • اسناد ارتش آمریکا از عملایات پنجه عقاب در ایران + سند

  • مستاجران ؛بازنده بازی قیمت‌سازی

  • مخاطب ۶۹.۲درصدی ثمره تحو ل رسانه ملی

  • معلم شهیدی که در روز معلم شهید شد+عکس

  • پایان دوران مدارا با قاره سبز

  • تمجید فرمانده کل ارتش از عملیات وعده صادق

  • خبر خوش برای هواداران استقلال و پرسپولیس /واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس انجام شد؟

  • اگر مردم وارد میدان اقتصاد بشوند تولید جهش پیدا می‌کند/امنیت شغلی از وظایف مسئولین است+ فیلم

  • آغاز سلسله شکست‌های آمریکا در مقابل ایران+ عکس

  • نقش پرسپولیس در فینالیست شدن العین در آسیا

  • سوءمدیریت فاحش و زبان ‌دراز برخی دولتمردان سابق درباره فقر

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 195560
    تاریخ انتشار: 10/شهريور/1399 - 11:48

    حسن آقامیری، مشهورترین خطیب مذهبی اینترنتی/ یادبود «حبیب» و «ناصر ملک مطیعی» در ماه محرم!

    لایو اینستاگرامی سیدحسن آقامیری درباره عاشورا و تطابق آن با برخی اتفاقات امروز، بسیار حاشیه‌ساز و البته جنجالی شد. سخنرانی‌ آقامیری درباره «حر» در روزهای گذشته به شکل ناباورانه‌ای دست به دست می‌شد و مردم آن را گوش می‌کردند. این در حالی است که او اخیرا خلع لباس شده است.

     حسن آقامیری، مشهورترین خطیب مذهبی اینترنتی/ یادبود «حبیب» و «ناصر ملک مطیعی» در ماه محرم!

    سخنرانی سیدحسن آقامیری درباره «حر» و «امام حسین» و پیوند زدن آن به اتفاقات امروز در شبکه‌های اجتماعی بسیار بازخورد داشت. آقامیری در سخنرانی مذهبی ماه محرم امسال از این سخن گفت که برخی از «حر» دم می‌زنند اما رفتارشان «یزیدی» است. او مثال‌های مختلفی از اتفاقات امروز زد و مثلا از خواننده‌ای گفت که او را به ایران آوردند و نه گذاشتند بخواند و نه گذاشتند از ایران برود تا در نهایت در همین ایران دق‌مرگ شد (حبیب) یا از بازیگری گفت که به تلویزیون دعوت شد اما نگذاشتند برنامه‌اش پخش بشود (ناصر ملک مطیعی) یا رقصنده‌ای که برای ختم مادرش به ایران آمده بود و او را بازداشت کردند (محمد خردادیان)

    سخنان حسن آقامیری در روز تاسوعا و عاشورا بازخوردهای زیادی داشت؛ چه اینکه امسال کرونا باعث شد برنامه‌های عزاداری محرم امسال هم متفاوت با همه سال‌های گذشته برگزار شود. از جمله اینکه بسیاری از هیات‌ها و مراکز مذهبی در بستر وب مراسم خود را برگزار کردند؛ با این حال همه سخنرانی‌های مذهبی، حتی مشهورترین آنها، بازخورد سخنان آقامیری نداشت؛ شاید به این دلیل که وقتی قرار باشد مراسم در جایی برگزار شود که همه مردم در آن امکان حضور داشته باشند و انحصاری برای کسی نباشد، میزان اعتبار سخنرانان و هیات‌ها را مستمعان مشخص می‌کند، نه تبلیغات تلویزیونی و بنرهای نصب شده در خیابان‌ها.

    عزاداری‌های محرم امسال نشان داد جذابیت سخنرانی‌های سیدحسن آقامیری برای مردم بیشتر از آن چیزی است که تصور می‌شد. برنامه لایو عزاداری او در اینستاگرام ۳۰ هزار بازدید زنده داشت و در مجموع حدود یک میلیون بار فقط در اینستاگرام دیده شد. تخمین زده می‌شود ویدئوی او درباره حر، نزدیک به ۲۰ میلیون بار در پلتفرم‌های مختلف دیده شده باشد و احتمالا مشهورترین قطعه سخنرانی ایرانی در محرم ۹۹ خواهد بود.
     
    برخی از کاربران مخالف آقامیری در توییتر البته به آقامیری تاختند و نوشتند که محبوبیت دلیل بر حق بودن نمی‌شود و تتلو هم میلیون‌ها طرفدار در اینستاگرام دارد. برخی نیز از آقامیری حمایت کردند و نوشتند حاکمیت کسانی را حذف می‌کند و کنار می‌زند و خلع لباس می‌کند که برای مردم جذابیت دارند.

    سید حسن آقامیری خوانساری متولد ۱۳۵۸ در تهران است و گویا درآمد اصلی او از منبر رفتن نیست و از طریق فروش عسل خوانسار امرار معاش می‌کند و به گفته خودش مشاور یک شرکت خصوصی است و کار آزاد هم دارد. او به مجله «همشهری جوان» گفته از حوزه علمیه شهریه نمی‌گیرد و تحت پوشش بیمه حوزه هم نیست.
     
    آقامیری سال ۱۳۷۵ وارد حوزه علمیه شد و سخنرانی‌های خود را از سال ۱۳۸۰ آغاز کرد و بعد از مدتی سر از دانشگاه‌ها درآورد و در جمع دانشجویان به سخنرانی پرداخت. وی فیلم‌ها و فایل‌های صوتی سخنرانی‌های خود را در مراسم‌های مختلف به صورت عمده از طریق «سایت بیدارباش» منتشر می‌کند و به‌صورت زنده از طریق شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و تلگرام به بیان و تفسیر موضوعات دینی و اخلاقی می‌پردازد. مخالفان وی به او لقب «آخوند تلگرامی» داده‌اند.

    علی قلهکی فعال اصولگرای توییتر نوشته «آقامیری یک نمونه از طلبه‌هایی است که جاذبه رسانه استحاله‌اش کرده و دوست دارد در رقابت با تتلو و پویان مختاری عقب نماند.» برخی دیگر به کنایه به روحانیون نوشتند: «جذابیت آقامیری‌ها حاصل دوقطبی است که سر دیگرش از علم الهدی‌ها ساخته شده است.

    به گزارش رویداد۲۴ در دی ۱۳۹۷ آقامیری با انتشار پستی در اینستاگرام خبر از حکم قاضی شعبهٔ دوم کیفری در دادگاه ویژه روحانیت به ریاست دادستان کل کشور داد و اعلام کرد که به دو سال زندان که ۵ سال تعلیق شده و خلع لباس دائم محکوم شده است. او یک بار درباره لباس روحانیت گفته بود «اصلا شأنیتی نیست. لباسی در کار نیست. چه لباسی؟ مگر لباس پیغمبر با مردمش فرق می‌کرده؟ این لباس یک چیز تاریخیه، اصالت نداره. کی گفته لباس آخوند باید با مردم فرق کنه؟ چرا باید اینجور باشه؟ شأنیتی باشد شأنِ انسانیته شأنِ تقوا و پرهیزکاری است»

    دی ماه بود که سید حسن آقامیری با انتشار یک پست در صفحه شخصی‌اش در شبکه‌های اجتماعی از خلع لباس شدنش خبر داده بود. آقامیری در سخنانی پس از خلع لباس از فرد یا افرادی گفت که پیش‌تر علنا به او اعلام کرده بودند که منتظر هستند تا به قول خودش «سوتی دهد!»

    او توضیح بیشتری در مورد این فرد یا افراد نداد، اما در ادامه این نکته را هم اضافه کرد که در جلسه‌ای پس از خلع لباس شدنش اعلام کردند که آقامیری بعد از خلع لباس ۱۵ روز هم دوام نمی‌آورد و داغ می‌کند و سخنانی را مطرح می‌کند که تازه آن موقع ماجرای ما و او شروع می‌شود.

    خلع لباس آقامیری حاشیه‌های زیادی داشت، اما او را مشهورتر کرد و صد‌ها هزار نفر به فالوئر‌های او اضافه شدند. او از این فرصت استفاده کرد و امسال با چند لایو از جمله لایو با خواننده‌ای به نام احلام مشهورتر شد و احلام خواننده ایرانی البته به احترام حسن آقامیری با روسروی در لایو حاضر شد اما مشکل به خاطر حجاب او نبود، در بخشی از این ویدئوی زنده آنها ترانه‌ای از کورس سرهنگ زاده را خواندند. به این ترتیب بزرگترین مشکل از همینجا آغاز شد. اصولگرایان در صفحات توییتر خود نوشتند چرا فردی که لباس روحانیت می‌پوشیده، به صدای خواندن یک زن گوش کرده و بدتر از آن، صدا برای همه پخش شده است.
     
    پیش از این سخنرانی، سخنرانی آقامیری درباره افزایش قیمت بنزین و نحوه برخورد با معترضان آبانماه نیز بسیار خبرساز و تاثیرگذار شده بود. او اعتراضات مردم را مدنی‌ترین نوع اعتراض خوانده بود که آنها انجام داده‌اند اما به جای آن با بدترین شکل ممکن با معترضان برخورد شد.
     
    حالا سخنرانی‌های آقامیری میلیون‌ها بار دیده می‌شود و لایوهای او با چند صد هزار ببینده رکورد می‌زند و در سوی دیگر سخنرانی بزرگترین خطبای مذهبی دیگر نهایتا ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ نفر ببینده لایو دارد. سخنان آقامیری برای مردم جذاب است و خیلی‌ها او را نماد خطیب موفق مذهبی می‌دانند اما او همچنان مخالفانی دارد که تمایل دارند ابزار لایو اینستاگرام را نیز از او بگیرند. شاید طرح جدید مجلس برای محدودیت فضای مجازی دردسر تازه‌ای برای آقامیری بشود.

    منبع : رویداد24

    مرتبط ها
    نظرات بینندگان
    نظرات شما